14 de mar. de 2011

Inauguramos biblioteca anarquista en Compostela


Despois da inauguración da Cidade da Cultura, e inmersxs nunha cidade que ofrece a un turismo selecto unha grande gama de cultura estéril, un grupo de malandros decidiu poñer a andar unha biblioteca autónoma para a difusión e acción anarquistas aberta a todos os públicos.

A partir das 19:30h do próximo venres 18, acudide a coñecer este novo local na rúa Puente La Reina nº 8.

Contaremos co noso compañeiro J.M. Botana Cao, que presentará o seu libro "Caminando hacia el abismo", amenizando esta inauguración con pinchos e ceador veganos para celebrar este novo proxecto que empeza con ilusión na nosa cidade.

12 comentarios:

  1. YO VOTO QUE SEA
    MATEO MORRAL

    ;)

    ResponderEliminar
  2. Moito ánimo e sorte co novo proxecto. Da gusto ver que a ilusión por construir cousas novas non cesa nin diminúe.

    Lume!

    ResponderEliminar
  3. "Ghavilla"- "Reunión, bando de xente de má condición ou malfeitores" , "Xunta de persoas, comúnmente de baixa sorte: ghavilla de pícaros, xente de ghavilla”

    Palabra de orixe celta, historicamente fai mención das hordas de guerrilleiros que, en grupo, atacaban os poderes establecidos, especialmente a igrexas e rectorías.

    Se ben e tal como se conta, as “ghavillas” eran comandadas por alguén, non está clara esta circunstancia, e de selo, é curioso que duas das mais coñecidas “ghavillas” galegas estiveran “comandadas” por mullheres como é no caso de Pepa “A Loba” e de Josefa Míguez.

    Din que Pepa Loba presentabase así: “Eu son Pepa a loba, que roubo os ricos e doullo os pobres”.

    Nun relato contase de que a Pepa fai apaño de porse a mexar diante dun cura que sentaba riba dunha saca de cartos como estratexia para que un dos seus compinches roubara o saco: "Entón foi ela cara o cura, e remangando as saias, fixo ademán de poñerse a mexar diante del. Entón o cura ruborizouse e ergueuse para reprendela, o que aproveitou o outro para levarlle o saco das moedas".

    Alén contase que "Era esta a taberna a peza fundamental do bandoleirismo na Galiza. Porque era nela onde se xuntaban os “aghavillados”, e argallaban os golpes. Os mesmos taberneiros formaban parte das “ghavillas” ou polo menos estaban no allo e levaban parte do botín. Alí era tamén onde se preparaban para os roubos despois de facer unha copiosa comida e bebida o que os desinhibía e os dispoñía para botarse a facer calquera acción".

    ResponderEliminar
  4. Si, si la historia está muy bien, pero el nombre no deja de ser feo. Estoy deacuerdo con el coment nº 4

    ResponderEliminar
  5. Feo en castellano, en galego, con esa gheada característica sona ben... a min polo menos. A miña nai, os meus avós dino con moito estilo. A min gústame a 'gheada'...
    nótase non? jeje

    ResponderEliminar
  6. A mi también me gusta la gheada, pero me sigue pareciendo feo en castellano y en galego. A la amplísima mayoria de la gente con la que he hablado tambien le parece feo, incluso a gente que habla galego con gheada, incluso a varia gente de la propia biblioteca. Pero bueno era una opinión, no le deis mas importancia. Si total uno puede llamarse Saturnino y pasear el nombre con orgullo. Al fin y al cabo lo importante es la biblioteca en sí, no como se llame. Pero que sepais que por lo menos en mi entorno y desde mi humilde opinión el nombre no gusta, ni adornandolo con la historia de pepa loba ni con el romanticismo enxebrista de "molame a gheada". Ah! y a mi abuela tambien dice con mucho estilo, "xose tarrio, "mateo morral" y "ranholas", a lo mejor es porque es compostelana y la gheada no es muy tipica de aqui.

    ResponderEliminar
  7. A mim o que me parece mal é agochar-se baixo um anónimo para dizer que "A la amplísima mayoria de la gente con la que he hablado tambien le parece feo, incluso a gente que habla galego con gheada, incluso a varia gente de la propia biblioteca. Nom sei quantas serám essa imensa maioria, 3,4, 25000 pessoas??.

    Propom tu um nome que lhe pareza também bem a essas todíssimas pessoas com as que falas, e poida que goste tanto ao resto de pessoas que acordamos esse feio nome (depois de debater e escolher entroutras propostas que nom gostarom à maioria, tais como as que tu propos de xose tarrio, mateo morral ou ranholas).

    A crítica constructiva sempre será bem recebeda, a crítica negativa sem propostas alternativas e desde o anonimato tem o mesmo valor que nada, ainda que contes com a tua imensa maioria de nom sei quantíssimas pessoas que nom gostam de "A Ghavilla" como nome.

    Ah! e além disso, poida que a tua avoa seja de Compos e nom tenha gheada, poida que influenciada pola sua ausència nos meios ou por linguistas como Marcial Valladares que a defenia como "defecto de la gente idiota", mas a gheada esténdese pola metade ocidental do território lingüístico galego, na totalidade das províncias da Corunha, Pontevedra, o oeste da província de Lugo e a metade ocidental ourensá, e isso é algo admitido por todos os filologos (mesmo um deles Francisco Mirás, quem reproduce a fala da súa área natal de Santiago, dá cabida á gheada na súa Gramática) e como ponto final podes mirar este mapa da gheada: http://www.galiciaespallada.com.ar/mapagheadaseseo.gif

    ResponderEliminar
  8. Ah!! esquecim dizer que, para mim, sim é importante o nome, por isso convido a quem quiger a propôr um outro nome que goste a todas (será isso possível ?? ), e crio que para o nosso vissitante anónimo também o é, pese a que ele, hipocritamente, diga que nom, pois senom, a que vem tanto comentário e tanta insistência em dizer que é um nome feio e horroroso??
    O dito propom tu um. mesmo desde o anonimato onde te agochas para criticar, e igual gosta a todas.

    ResponderEliminar
  9. Primero, yo no me escondo en el anonimato, hice un comentario anónimo, pero nunca tuve ni tengo, ningún problema en asumir mis opiniones de la forma que sea. Segundo, es cierto que a la mayoría de la gente con la que he hablado no le gusta el nombre, te puedo asegurar que no eran 25000, pero tampoco 3 o 4, y he dejado bien matizado que me refería a mi entorno. El como aceptes esa realidad es problema tuyo, no mío. No estoy deacuerdo contigo en que mi crítica no sea constructiva, puesto que creo que desde que se comenzó a gestar el proyecto de la Biblioteca Anarquista A Ghavilla e aportado bastante más que mi opinión sobre el nombre. Por otro lado gracias por tus apuntes sobre la influencia y extensión de la gheada en Galiza, la verdad es que son muy curiosos y he aprendido con ellos.Por último decirte que quién le ha dado más importancia de la que tiene al nombre eres tú, tus extensas intervenciones de veintinosecuantas líneas sobre Pepa Loba y la gheada hablan por si solas. Mis (como tu dices) insistentes intervenciones, eran para decirte que tus aportaciones en torno al nombre me parecían muy interesantes y bonitas, pero que éste no me acababa de convencer, y sigue sin hacerlo. En cuanto a lo de proponer algo, no sé muy bien como he de hacerlo, lo último que tenía entendido es que la biblioteca se gestionaba mediante una asamblea abierta y periódica de la que no he visto convocatoria alguna. Si tengo la necesidad de hacer alguna propuesta o sumarme a otras en ese proyecto, no tengas duda de que buscaré como hacerlo y lo llevaré a cabo, como siempre hice. Como bien sabes, por el momento solo he podido y querido ayudar económicamente, preparando unas cajas de libros y muebles que os haré llegar en estos días(Como te dije) en cuanto tenga tiempo y vehículo. No tengo la intención de proponer ningún nombre para la biblioteca, ya tiene uno, solo me limitaba a decir que no me convencía y que a mucha gente que conozco tampoco. No hace falta que me digas que a la gente que se lo pusisteis si os gusta, sería el colmo que no fuese así.
    Ah! y ojito, que yo no usé en ningún momento el calificativo "horroroso" yo soy el responsable del sexto y el octavo comentario.

    salud

    ResponderEliminar
  10. Perdón quería decir que soy el responsable del 5º y el 7º comentario

    ResponderEliminar